Ontdek het eindeloze potentieel van e-commerce

19 OKTOBER 2023 • TRANSPORT & LOGISTICS, ANTWERP EXPO

In samenwerking met:

Het onmisbare
eCommerce-evenement

Op 19 oktober nodigen bpost en Safeshops/BeCommerce je uit voor een inspirerende ochtend. Leer er de laatste trends kennen samen met de succesverhalen in eCommerce. Ontdek de impact van nieuwe technologieën op de toekomst van eCommerce en profiteer van een exclusieve preview in consumenteninzichten.

De ochtend wordt gevolgd door een VIP-lunch en, voor wie dat wil, een rondleiding door de beurs Transport & Logistics en de eComHub.

DE SPREKERS

Richard van Hooijdonk

Trendwatcher & Futurist

Richard van Hooijdonk is een gerenommeerd futurist en keynote-spreker die zijn publiek inspireert met boeiende presentaties over de transformerende kracht van technologie. Met 450K+ volgers en Fortune 500-klanten, ligt Richard’s expertise in het helpen van organisaties bij het navigeren door de complexiteit van digitale disruptie en het voorzien van de mogelijkheden van morgen. Als opinieleider verkent hij opkomende trends zoals kunstmatige intelligentie, robotica, blockchain en het internet der dingen, waarbij hij waardevolle inzichten en bruikbare strategieën biedt om voorop te blijven lopen in een steeds veranderende wereld.

Trends 2030, ben je er klaar voor? Ben jij al onderdeel van de toekomst van de logistiek en supply chain?

Door robots die herhalende en voorspellende taken uitvoeren, sensoren en camera’s die de digitale voelsprieten van deze wereld zijn, komt de wereld van morgen steeds dichterbij. We zien nieuwe, autonome vervoerssystemen, robots en algoritmen die zorgen voor minder ‘waste’ en hogere opbrengst. Producten ontvangen binnen enkele uren nadat je op de bestelknop hebt geklikt? Dat kan met drones! Onderhoud van het magazijn? Dat kunnen robots doen. Bevoorrading? Zelfrijdende vrachtwagens! De uitbesteding van de de logistiek is begonnen.

Lowie Vercraeye

Co-founder at BRAUZZ.

Lowie Vercraeye is een van de drie oprichters van BRAUZZ., een bedrijf in revolutionaire plasticvrije schoonmaakproducten. Met zijn financiële expertise leverde hij een mooie bijdrage aan enkele succesvolle financieringsrondes. Lowies grootste passie is innovatie en het opvolgen van en inspelen op de nieuwste trends. Na een masteropleiding Innovatie & Ondernemerschap aan de Antwerp Management School besloot hij dan ook z’n droom na te jagen, samen met medestudenten Manush Barvar en Ruben Renaer: échte impact creëren door innovatieve producten op de markt te brengen.

Hoe BRAUZZ. de schoonmaakbranche ontwrichtte van offline naar D2C (direct to consumer) door zichzelf 3 simpele vragen te stellen

Het verhaal van BRAUZZ. begon bij de vaststelling dat plastic een gigantisch maatschappelijk probleem vormt. Nog geen 9% van het wereldwijd geproduceerde plastic wordt effectief gerecycleerd. De overige 91% wordt verbrand of komt op stortplaatsen en in de natuur terecht. Wetenschappers verwachten dat de oceanen tegen 2050 meer plastic dan vis zullen bevatten… BRAUZZ. maakt komaf met het plastic voor eenmalig gebruik in de schoonmaakindustrie. Tijdens de keynote kom je te weten hoe BRAUZZ. tot een oplossing kwam voor een immens maatschappelijk probleem. BRAUZZ. is het voorbeeld bij uitstek wat het aanpakken van deze ecologische uitdaging betreft, van ontwerpfase tot eindproduct, in een uitsluitend op e-commerce gebaseerde context.

Michel Defloor

VP of Marketing bij bpost

Michel Defloor is een doorgewinterde expert met uitgebreide ervaring bij BNP Paribas Fortis, Telenet en Nokia. Zijn expertise gaat verder dan traditionele marketing en omvat codering, productmanagement, communicatiecampagnes en verkoopstrategieën. Michel’s passie ligt in klantgerichte oplossingen met toegevoegde waarde, en het opvolgen van de nieuwste trends in de sector. Met een dynamische mix van ervaring, creativiteit en strategische knowhow stelt hij mensen en bedrijven in staat om uitdagingen aan te gaan en kansen te grijpen.

Sylvia Yates

Director of Product Management bij bpost

Sylvia is een marketing specialist met uitgebreide ervaring in verschillende sectoren. Haar expertise in producten, merkmanagement en go-to-market strategieën heeft bijgedragen aan het succes van talloze organisaties. Sylvia onderscheidt zich door haar vermogen om complexe marketinglandschappen te navigeren en strategieën op maat te maken voor specifieke sectoren en doelgroepen. Haar diepgaande kennis van consumentengedrag en markttrends stelt haar in staat om innovatieve en effectieve marketingstrategieën te ontwikkelen die de bedrijfsresultaten stimuleren.

E-shoppers behaviours & trends

E-commerce evolueert volgens ongekende trends die online winkelen herdefiniëren. Van social commerce, waarbij sociale media en marktplaatsen worden gecombineerd, tot winkelen in augmented reality, deze trends dagen de normen uit en verbreden de mogelijkheden in het digitale domein. Logistieke spelers in e-commerce spelen een cruciale rol, verder dan alleen de supply chain. Ze zijn verantwoordelijk voor het bieden van een transparante en memorabele merkervaring door real-time updates over bestellingen te verstrekken om vertrouwen te wekken, angst te verminderen en retour- en ruilservices zonder complicaties aan te bieden, wat het gemak voor de klant verbetert. In deze context verzamelt en verwerkt bpost een grote hoeveelheid gegevens uit verschillende bronnen, waaronder marktonderzoeken, operationele registraties en waarnemingen, consumentengedragsdatabases, enz. De unieke combinatie van deze middelen stelt ons in staat een overzicht te bieden van verschillende sectoren en trends in België, die nauwkeurig kunnen worden geanalyseerd om trends, volumes, verzendvoorkeuren, e-shopper persona’s en nog veel meer te bepalen. Een leerzame sessie voor iedereen die actief is in de e-commerce sector.
Samy Barakat

Samy Barakat

Digital Finance Director bij Decathlon Belgium

Samy Barakat is bij Decathlon Belgium verantwoordelijk voor de Digital Marketing, Supply Chain en Finance van de e-commerce activiteiten. Alvorens aan de slag te gaan bij Decathlon bekleedde hij een aantal financiële en strategische functies voor de Noord-Europese operaties van Veepee, Europees leider in online flash sales, om deze verantwoordelijkheden vervolgens op te nemen voor de hele groep. Hij begon zijn loopbaan in risk management bij SWIFT na zijn studies aan de Solvay Brussels School of Economics & Management.

Decathlon’s Case - van een fysieke naar een omnichannel ervaring

Een snelle terugblik op Decathlons digitale evolutie, van pure retailer tot een omnichannelspeler die ernaar streeft om zijn klanten de beste e-commerce ervaring in zijn klasse te bieden en zijn productaanbod via Marketplace uit te breiden. Deze sessie zal zicht toespitsen op de interne en externe uitdagingen die deze positionering met zich meebrengt. Ook zullen inzichten geboden worden in wat Decathlon heeft voorzien om zijn klanten optimaal te bedienen ongeacht het touchpoint van hun voorkeur, om hen te begeleiden op hun weg door de wondere wereld van de sporten.

PROGRAMMA

Ik schrijf me in

Heb je geen code? Neem dan contact op met info@ecomtalk.be

 

De registratie voor dit evenement “EcomTalk “is gesloten. Als u echter nog steeds wilt deelnemen en een van de laatste plaatsen wilt reserveren, stuur dan een e-mail naar info@ecomtalk.be

Na uw aanmelding, ontvangt u een e-mail van Easyfairs Transport & Logistics met de praktische informatie. Als u de e-mail van Easyfairs niet hebt ontvangen, controleer dan zeker uw spam!

De eerste hub volledig gericht op e-commerce

Van 17 tot 19 oktober 2023 organiseert bpost de eerste eComHub, een uniek evenement in België dat alle oplossingen en innovaties specifiek voor e-commerce op één plaats samenbrengt.. Dit niet te missen evenement biedt je de kans het oneindige potentieel van e-commerce te ontdekken.

Als onderdeel van de beurs Transport & Logistics, die drie dagen duurt en ongeveer 6.000 bezoekers verwelkomt, creëert bpost een speciale ruimte voor exposanten die concrete tools aanbieden om de volledige e-commercewaardeketen te optimaliseren. Je vindt er webplatformen, betaal- en leveringsoplossingen en andere innovaties om jouw e-commerce ervaring te verbeteren.
Deelnemers aan eComTalk krijgen de kans om optimaal te profiteren van de eComHub, die parallel loopt. Na het bijwonen van de conferenties kan je je onderdompelen in de dynamische wereld van e-commerce door de verschillende exposanten te ontmoeten. Dit is een unieke kans om de kennis die je hebt opgedaan tijdens de eComTalk in de praktijk te brengen en ideeën en concepten te verbinden met de concrete oplossingen die beschikbaar zijn in de eComHub. Bereid je voor om geïnspireerd te raken en het oneindige potentieel van e-commerce te begrijpen tijdens deze meeslepende ervaring.

bpost, n°1 e-commerce partner

Als toonaangevende partner voor bedrijven die het volledige potentieel van e-commerce willen benutten, wil bpost hen op grote schaal expertise aanbieden in deze bloeiende, voortdurend evoluerende en zeer competitieve sector, waarin marketing en logistiek nauw met elkaar verbonden zijn.

Praktische info

eComTalk : donderdag 19 oktober 2023 eComHub : 17 t/m 19 oktober 2023
Transport & Logistiek Salon, Antwerpen Expo. Jan van Rijswijcklaan 191, 2020 Antwerpen